دانش آموز ایده آل در زبان عربی
تاریخ:1401/04/18 دسته بندی : درس هشتم : الجوائز
![درباره تعیین ویژگیهای دانش آموزان نمونه درباره تعیین ویژگیهای دانش آموزان نمونه](/pageimages/d7bca3a8-8c2d-40f9-a276-24829723bdca.webp)
بسمه تعالی
مُدیرُ المَدْرَسةِ : نَجْتَمِعُ الیَوْمَ، لاخْتِیارِ الطّالِبِ المثاليِّ . ما صِفاتُ الطّالِبِ المِثالِيِّ في رَأْیِکُمْ؟
امروز برای انتخای شاگرد نمونه جمع می شویم . به نظر شما شاگرد نمونه چه ویژگی هایی دارد ؟
مُدَرِّسُ الدّینِ : أَنْ یُحافِظَ عَلی صَلاتِهِ، وَأَنْ یَکونَ حَسَنَ الأخْلاقِ .
اینکه نمازش را مراقبت کند و خوش اخلاق باشد .
مُدَرِّسُ العُلوم : أن یَهْتَمَّ بِنَظافَتِهِ وَمَظْهَرِهِ؛ وَأَنْ یَکونَ مَحْبوباً لَدی زُمَلائِهِ وَمُدَرِّسیهِ .
اینکه به نظافت و ظاهرش توجه کند ؛ و نزد همکلاس هایش و معلمش باشد .
مُدَرِّسُ الرِّیاضَیّاتِ : أنْ یَحْصُلَ علی امْتیازٍ في الاخْتِباراتِ .
اینکه در امتحانات امتیاز کسب کند .
مُدَرِّسُ اللُّغَةِ العَرَبِیَّةِ : أنْ یُشارِکَ في المُسابَقاتِ الثَّقافِیَّةِ .
اینکه در مسابقات فرهنگی شرکت کند .
مُدَرِّسُ الرِّیاضَةِ : وَأَنْ یُشارِکَ في الأنْشِطَةِ الرِّیاضِیَّةِ أیْضاً .
و اینکه همچنین در فعالیت های ورزشی شرکت کند .
مُدیرُ المَدْرَسةِ : والآنَ یَخْتارُ کُلّ واحِدٍ مِنْکُمْ ثَلاثَةَ طلابٍ، وَیَکتُبُ أَسْماءَهُم في البِطاقَةِ .
و الان هر کدام از شما سه دانش آموز انتخاب کنید ، و نام آنها در کارت بنویسید .
{ المدیرُ یَجْمَعُ البِطاقاتِ مِنَ المُدَرِّسینَ }
{مدیر کارت ها را از معلم ها جمع می کند}
مُدیرُ المَدْرَسةِ : هُناکَ اسْمٌ مُشْتَرَکٌ في جَمیعِ البِطاقاتِ : أَحْمَدُ بْنُ عَلام، هُوَ الطّالِبُ المِثاليّ.
اینجا نام مشترکی بین همه کارت ها است : احمد بن علام ، او دانش آموز نمونه است .
مُدَرِّسُ الرِّیاضَةِ : سَنُعلنُ النَّتیجَةَ للطُّلاب في الأُسْبوعِ القادِمِ، إنْ شاء اللهُ .
هفته آینده نتیجه را به دانش آموزان اعلام می کنیم . انشاءالله .
مُدیرُ المَدْرسةِ : الجائِزَةُ : کُتُبٌ، وَحَقیبَةٌ، وَمَبْلَغٌ منَ المالِ، وَسَوْفَ یَکونُ هُناکَ حَفْلٌ کَبیرٌ، یَحْضُرُهُ آباءُ الطّلابِ .
جایزه : کتاب و کیف و مقداری پول است ، و اینجا مراسم بزرگی با حضور والدین دانش آموزان خواهد بود .